Medlemsbrev december 2020

Hej medlemmar!

Vi kan summera 2020 som ett utvecklande år trots pandemin. Vi har utökat antalet medlemmar till 127 under hösten och vi har idag fem hästar som ska tas i anspråk när terminen börjar 2021.

Lady, Charlie och Lilja känner ni sedan tidigare och Pamela (halvstor häst) och Lussan (D-ponny) blir nya bekantskaper. Vi ser också att fler och fler vuxna anmäler sig till våra nybörjargrupper.

Föreningen har fått fler sponsorer och bidrag från privatpersoner som möjliggjort att vi bl.a. ställt i ordning en ny hage, dränerat och isolerat vid 4-stallet, köpt in kantplog, köpt in ytterligare en häst och kunnat ersätta Verre med ny häst. Tillsammans har vi fått in ca 230000:- i sponsring via SEAB, RF SISU, Storuman är Nice, Lindqvist Åkeri, TG Schakt, Elektrikerna i Storuman AB, Länsförsäkringar, Råsunda Mekaniska, Agnico Eagel, SB Turism, Laget.se m.fl. Här är inte antalet ideella timmar inräknade eller grundbidraget från Storumans kommun. Så bra jobbat allihop!

Våra två medlemsträffar har varit välbesökta och många arbetsuppgifter genomfördes då. För att vår anläggning och verksamhet ska fungera lika bra som i höst krävs nu att vi alla hjälps åt även i framtiden. Styrelsen och instruktörerna har tillsammans arbetat fram arbetsgrupper och arbetsuppgifter där Du ingår. Hör av Dig om Du kan delta i någon grupp eller om Du tycker du blivit felplacerad. I bifogad fil framgår vem som är gruppchef och är den person som ser till att Ni får och har kontakt med varandra. Styrelsen håller kontakten med varje grupp och ser till att vårt samarbete ska löpa så smärtfritt det går.

Den 2 december startade vi upp projektet ”Häst, hund, människa” som under 6 månader ska arbeta fram underlag för breddning och fördjupning av föreningens verksamhet. Hit hör samarbete med SISU, Storumans sjukstuga, Studiefrämjandet, habilitering, Luspengymnasiet, Brukshundsklubben m.fl. Vi vill arbeta fram underlag för behandlingar av psykosocial ohälsa samt studiemateriel och metoder som kan fungera som modeller i framtiden.

Vi vill arbeta fram kurs och studiematerial för att våra barn och unga ska bli duktiga ledare och förebilder. Vi vill bredda vår verksamhet för att säkra att föreningen finns kvar i framtiden. För att nå dit behöver vi säkra tjänsteunderlag och renovera och bygga nytt i området. En ansökan till Allmänna Arvsfonden är snart klar och ytterligare ansökningar kommer att tas fram. Maria arbetar nu 50% i projektet och 25% för LURF.

Vi vill önska Dig och de dina God Jul och Gott Nytt År.

Vi håller oss friska och håller avstånd.

Väl mött på stallet och lycka till med dina och dina barn och ungdomars ridlektioner och aktiviteter.

Styrelsen/Kaarina

Arbetsgrupper inför 2021

P.S Det finns fortfarande kalendrar 2021 att köpa för 250:-

Uppdaterad: 16 DEC 2020 15:42 Skribent: Madelene Rinman
E-post: Adressen Gömd

Ange alt-text här.

Vill du börja rida?
Du tecknar då ett abonnemang hos oss.
Läs mer om det på ridskolan.

E-post: This is a mailto link
Telefon: 070 - 274 76 42

Tel: [saknas] Information